TROLL A KONYHÁMBAN

TROLL A KONYHÁMBAN
Magyar és nemzetközi konyha és a mindennapjaink Norvégiában.

2011. augusztus 8., hétfő

Tökös mákos rétes, anyukám féltve őrzött receptje:)



Végre, végre elkészítettem gyermekkorom egyik nagy kedvencét, amikor édesanyám vagy nagymamám rétest készítettek, mindig megkérdezték, hogy milyen legyen. Persze, hogy én azonnal rávágtam, tökös mákos:) Már régóta terveztem az elkészítését és amikor megláttam Kriszti játék felhívását, azonnal tudtam, hogy ezt a rétest próbálom meg elkészíteni. Sikerült is, úgyhogy ezzel a recepttel szeretnék nevezni, ha lehet. A tészta sajnos nem az eredeti recept alapján kászült, de a rétestészta húzás meghaladja a képességeimet. Nem mondom, hogy olyan finom, mint amit ők sütöttek, de ez is nagyon jó és én készítettem!!! Anyukámnak is volt egy sütis füzete receptekkel, ami sajnos nincs itt velem, legközelebb elhozom magammal. A tészta ugyanaz, mint az almás mandulás rétesnél (Ildinyó receptje), ide kattintva megnézhetitek, de azért leírom újra.




Hozzávalók a tésztához:
30 dkg liszt
1 tojás
17,5 dkg tejföl
10 dkg olvasztott vaj + 2 ek liszt

Töltelék hozzávalói:
darált mák
citromhéj, cukor izlés szerint
1 közepes tök meghámozva és legyalulva




A lisztből, tojásból és tejfölből tésztát gyúrtam amit lisztezett nyújtólapon vékonyra kinyújtotam. Az olvasztott vajat elkevertem a 2 evőkanál liszttel és a tésztalapra kentem majd jó szorosan feltekertem a lapot, mint a bejglit. A tésztát én 3 részre vágtam, nem akartam, hogy túl vékony legyen a tésztám a formázás miatt. Hűtőbe tettem a tekercseket és addig elkésztitettem a tölteléket.

A mákot ledaráltam, nem mértem meg, csak úgy ránézésre saccoltam meg, összekevertem a porcukorral és a citromhéjjal. A tököt meghámoztam és legyalultam.
A tésztát elővettem a hűtőből és egyenként kinyújtottam a tekercseket, a tésztalap közepére halmoztam a cukros máktölteléket, majd megszórtam a tökkel és feltekertem a tésztát, jó szorosan A rétest sütőpapirral bélelt tepsibe raktam, majd vajjal lekentem a tetjüket . 180 fokos sütőben kb 20 perc alatt lett kész, langyosan szeleteltem és porcukorral megszórva tálaltam. Nagyon finom, a tök ízét nem lehet érezni, viszont kellően szaftossá teszi a tölteléket, jót lakmároztam belőle a gyerekekkel együtt :)



24 megjegyzés:

wanna írta...

Szuperül néz ki, nagyon finom lehet. Gondolom gyakorlat is kell az elkészítéséhez, nekem a réteskészítés egyelőre még tervben sincs :D.

Illéskrisz Konyhája írta...

Nagyon finom lehet! Szeretem a mákos süteményeket! Ki fogom próbálni! Máris felvettelek a versenyzők sorába. Sok szerencsét és köszönöm!

Bianka írta...

Nagyon finom lehet, főleg hogy szép emlékek fűzödnek hozzá, anyukádé :)

Okki írta...

Nagyon szeretem a mákos süteményeket, bármikor megtudnám enni :)

Nagyon jól sikerült!

Éva írta...

Milyen sokszor hallottam már ennek a süteménynek a nevét, de még nem ettem ilyen formában és a receptjét sem ismertem. Nagyon szeretem a mákos süteményeket, nagyon guszta lett biztos nagyon finom !

Panna írta...

Nagyon finom lehet..

trollanyu írta...

Wanna, nagyon egyszerű, nekem ez a második rétesem. Szerintem te is kipróbálhatod:)

Kriszti, jaj de jó és én köszönöm a játékot:)

Bianka, igen ez nagyon igaz:)

Okki, köszönöm szépen:)

Éva, nekünk nagyon ízlik:)

Panna, finom nagyon:)

Csilla írta...

Végre, már nagyon vártam!! :D Nagyon gusztusos! :)

Szörnyű lehet annak a kislánynak most nagyon. :(
Úgy látszik akkor ez a mai nap a szörnyű híreké, ma mi is kaptunk egy ilyet, a fiam osztálytársáról. (

trollanyu írta...

Csilla, köszönöm szépen:)

Nem is tudom, hogyan lehet ezt feldolgozni, pláne gyerekfejjel. Ha száz halállal büntetnék is meg azt a rohadékot, akkor sem adja már vissza senki azokat az életeket.

Culinaria Ungaria írta...

Szuper recept és a képek is! Imádom a zöldséget sütiben, annyira szaftossa teszi a tésztát!! Pl. a répatortában, vagy én összel szoktam tökböl Browniet is sütni, legutóbb pedig cukkiniböl került egy irtó fini süti az asztalra nálunk!
Mindenképp kipróbálom a te recepted is, mert a mák nagy kedvenc nálam!!! Nyami!!! :-)

Petra írta...

Nagyon sajnálom szegényt. :(((
A rétes isteni, le is kapnék egyet szívesen abból a toronyból. :)))

trollanyu írta...

Culinaria Ungaria, én is nagyon szeretem a zöldségeket sütikbe is:)

Petra, már nincs belőle sajnos:)

Juci konyhája írta...

Most nézem, hogy mennyi finomság van itt Nálad!
Elolvastam a tökös mákos rétes receptjét, és akkorákat nyelek, hogy nem bírok magammal(elég volt csak a képre nézni).
Ezentúl gyakrabban benézek hozzád!
Puszi:
Judit

trollanyu írta...

Judit, nagyon örülök, hogy benéztél és hogy az olvasóm lettél:)

Tiffanylda írta...

Ismerem és szeretem a tökösmákost, nagyon guszta!
Most engem különösen bánt, a szomorú hír!:( Emlékszel, én írtam, hogy nem szabad beengednünk a rossz híreket, meg kell próbálni kívül maradni!...Nem lehet!:(( Igazad van, de hogy ilyen közelről érintett benneteket! Szegény kislány, mit kell átélnie és egy életen át hordoznia! Nagyon sajnálom és átérzem!..

trollanyu írta...

Tiffanylda, köszi:)
Igazad van, sajnos nem lehet, főleg ha a közvetlen környezetedben történik.

Vicuska írta...

Ha ezt megsütném a páromnak, elolvadna a gyönyörtől!!! Ő nálam is nagyobb mák rajongó :)
Szomorú dolgok történnek körülöttünk a világban, amiket nehéz megérteni, elfogadni, a legrosszabb az a tehetetlenség amiatt, hogy lehetetlen kivédeni, megvédeni magunkat és környezetünket tőle...

trollanyu írta...

Vicuska, süsd meg és olvadjatok együtt a pároddal:)
Egyre több ilyen történik, sajnos.:(

Anazar írta...

Látom nem sajnáltad beőle a mákot ;-)

trollanyu írta...

Anazar, ha már mákos, legyen mák benne rendesen:)

Ottis írta...

Nagyon guszta, kívánom is!

Gizi írta...

Nagyon finom, jó sok töltelékkel, imádom!!! A sógornőm szokott nekem ilyen rétest sütni, na de most én is megpróbálkozom vele.:)

Kreatív konyha írta...

Szeretem a mákos dolgokat, és ezt a rétestészta receptet abszolút nem ismertem. Köszi, hogy megosztottad :)

tücsi írta...

Nagyon szeretem a mákos dolgokat és rétestésztát még nem készitettem, pedig az anyu valamikor minimum 4 félével örvendeztetett meg minket. De nem tanultam el tőle. De ezt a receptet én sem ismerem, de ezt megtudom csinálni. Köszi:):):)