TROLL A KONYHÁMBAN

TROLL A KONYHÁMBAN
Magyar és nemzetközi konyha és a mindennapjaink Norvégiában.

2011. szeptember 13., kedd

Snickers süti, kicsit másképp


Aleda konyhájában láttam meg ezt a sütit, s mivel a snickers csoki nagyon népszerű nálunk, gondoltam ízleni fog a családnak. A kicsit másképp azt jelenti, hogy dió helyett mandulával készült és a krémbe még vaníliás pudingot is kevertem., egyrészt mert túl nagy tepsiben sütöttem a tésztát, alacsony lett a tészta, kevésnek tűnt a krém, másrészt pedig túl tömény nekem a krém, lazítani akartam kissé. Nem lett olyan szép, mint Aledánál, de ez az én hibám, mert nem vártam, meg, hogy teljesen megdermedjen, nem lehetett még szépen szeletelni. Elég édes szerintem, de nagyon finom, gyorsan el is fogyott. A legjobban nekem másnap ízlett. A receptet megtaljátok Aledánál, de azért leírom, ahogy én készítettem.


Hozzávalók a tésztához:
6 tojásfehérje
10 dkg cukor
20 dkg darált mandula
5 ek liszt
1 kk sütőpor
A tésztára:
20 dkg fehér csoki
5 ek olaj

Krémhez:
20 dkg mandula darabokra vágva
20 dkg vaj
15 dkg cukor
6 tojássárgája
1 cs vaníliás puding 4 dl tejjel megfőzve

A tetejére :
20 dkg csokoládé
5 ek olaj

Először a tojásfehérjéket a cukorral kemény habbá vertem. A darált mandulát, a lisztet és a sütőport összekevertem, majd egy fakanállal óvatosan kevergetve a kemény habba forgattam. A masszát sütöpapírral bélelt tepsibe öntöttem és 180 fokos sütőben 25 percig sütöttem. Hagytam kihűlni, majd elkentem a tetején az 5 kanál olajjal elkevert olvasztott fehércsokit.
A krémhez egy pár dkg cukrot karamellizáltam, hozzáadtam a vajat is, majd félrehúzva a tűzről gyors kevergetés közben hozzáöntöttem a maradék cukorral elkevert tojássárgákat és besűrítettem. Egy csomag vaníliás pudingport felfőztem 4 dl tejjel, cukrot ehhez már nem adtam. Amikor kihűlt a puding is, meg a krém is akkor összekevertem a kettőt, legutoljára belekevertem a darabokra vágott mandulát, amit a darabolás előtt egy száraz serpenyőben kicsit megpirítottam. A fehér csokoládé tetejére kentem a kihűlt krémet, a tetejét bevontam az 5 kanál olajjal elkevert olvasztott étcsokoládéval. A kérés az volt, hogy legközelebb tejcsokival vonjam be, mert az finomabb, szerintem meg pont jó volt, nem olyan édes. Néhány órára hűtőbe kell rakni, hát ez nálunk most maximum 1 óra volt, de jobban jártok, ha kivárjátok azt a pár órát. Forró vízbe mártott késsel kiválóan lehet szeletelni.



17 megjegyzés:

Gizi írta...

A citromos csirke képe csábított ide, és végül ez a finomság fogadott. Mindkettő nagyon finom, de én most inkább ezt a krémes finomságot választanám.:)

Nelli írta...

Jaj!Mindjárt indulok!Dugj el nekem egy pár szeletkét!:-)

Bianka írta...

Nagyon finom

Katucikonyha, írta...

Jól hangzik, örülhet a család, hogy minden nap kapnak valami finomságot!

Éva írta...

Nagyon szépet és nagyon finomat készítettél !

Okki írta...

Én is kinéztem már ezt a receptet, csak még nem csináltam meg.

Nagyon jól sikerült a tied, egy kis szeletet most meg is ennék :)

Kati írta...

így is nagyon mutatós szerintem.

kolozsgabi írta...

Puff neki fogyókúra, muszáj nekem ezt látni?! Már a látványátóé is híztam 2 kg-oz, aztán mehetek Barbihoz fogyózni. remek a recept, hagytak még a gyerekek valamennyit, akkor tedd fel légyszí légpóstára (csapd rá a tengeri halat is), KÖSZI!!

Barbi írta...

Ne szerénykedj, ez így is nagyon szép lett és bárkinek meghozza a kedvét az elfogyasztásához! Ezt a receptet én is kinéztem. :)

Márti írta...

Na, szerintem a mandulával sem rontottad el! Nagyon guszta :)

trollanyu írta...

Gizi, meg tudlak érteni:)

Nelli, itt nehéz eldugni ilyen finomságokat:)

Bianka, az, finom:)

Katuci, nem szoktak panaszkodni:)

Éva, köszi:)

Okki, mindenképen készítsd el:)

Kati, köszi:)

Gabi, én is készülök fogyózni már ideje:)

Barbi, köszi:) Mindenképpen próbáld ki te is:)

Márti, köszi:) Szerintem se lett rossz a mandulától.

Gerdi írta...

Láttam az Aledáét is, de a tied sem utolsó:-) Valami nagyon finom lehet. El is csábultam...

csipike írta...

Tömény kalóriabomba többek között a mandulától...ami éppen rám férne ;-)...ha Ti fogyóztok csak nyugodtan postázzátok el hozzám, ajtó ablak tárva nyitva ;-)
Nekem bejön a mandula, diósan sem lehet rossz, olyannak gondolom mint a zserbót amiből 1-2 szelet elég egyszerre.

trollanyu írta...

Gerdi, köszi:)

Csipike, De jó neked:) Valóban 1-2 szelet bőven elég egyszerre

Cilee írta...

Már meg is van a fejemben a mentes-változat!!!
Köszi!
Vittem a receptet!

Petra írta...

Nálad is nagyon jól néz ki. Akár kísértésnek is nevezhetnéd... :)))

Panna írta...

Nálad is nagyon guszta lett :)) Amúgy süti kóstolásban én is elég türelmetlen vagyok. Amint lehet szeretem megízelni, sokszor nem is tudom a türelmetlenségem miatt szépen felszelni :))