TROLL A KONYHÁMBAN

TROLL A KONYHÁMBAN
Magyar és nemzetközi konyha és a mindennapjaink Norvégiában.

2012. január 11., szerda

Hamis túrógombóc


A receptre Duende oldalán lettem figyelmes, és már annyira szerettem volna valami túrósat enni. Azóta már fellapoztam én is a Horváth Ilona féle szakácskönyvet és megtaláltam. Nagyon finom lett, ezentúl rendszeresen fogom készíteni. Nagyon tetszik, mégha nem is igazi túró, de legalább a feeling az megvan:) Kérdezték a gyerekek, hogy honnan szereztem túrót, mindenki azt hitte igazi túró, szóval király:)


1 liter joghurt (lehet, kefír,aludtej)
20 dkg búzadara
1/2 kk. só
2 cs. vaníliás cukor
2 ek. kristálycukor
forgatáshoz:
darált dió, porcukor


A joghurtot simára kikevertem a sóval, a cukrokkal és felforraltam. Ekkor hozzáadtam a búzadarát is és kis lángon állandóan kevergetve főztem, amíg a daraszemek szépen megduzzadtak, és jó sűrű lett a massza. Hagytam kihűlni, közben még tovább sűrűsödött. Mikor kihűlt a massza, akkor vizes kézzel kis gombócokat formáztam belőle és meghempergettem a cukros dióban. De persze lehet pirított morzsában is. Volt aki tejföllel ette, de volt hozzá még maradék narancsmártás is.

34 megjegyzés:

hankka írta...

Istenien hangzik! Miután a túrógombóc nagy kedvenc, ki fogom próbálni így is, biztosan nagyon finom! :)

Gabriella írta...

Jól néz ki, a narancs mártásoddal pedig biztos, nagyon-nagyon fincsi! ...és így 'hamisan' sokkal egyszerűbbnek tűnik az elkészítése! ;-)

Tiffanylda írta...

Te egy igazi konyhai boszi vagy! Micsoda kreativitás!:)) Eszembe nem jutott volna joghurtból készíteni, még túróhiány esetén sem! Komolyan mondom, fantasztikus ötlet és biztos nagyon finom! Gratula!:)
Enya hangulata és a Garden S. nagyon hasonló - nekem. Csak bizonyos esetekre, de akkor nagyon!:))) Kösz4

Tündi írta...

De nagyon jó ötletet adtál!! Itt is nyafogtak már a gyerekek túró gombócér, de a hamis eszembe sem jutott. Úgy érzem hamarosan elkészítem... Köszönöm!!

Lilla írta...

Túrógombóc függő vagyok, szóval nagyon tetszik az ötlet, ki fogom próbálni. Köszi...:)

Tea írta...

Nagyon hajaz így külsőre a túrógombira! Ha nem mondod mi, hát ugye...)) Én nagyon tejfölös, de azért a narancsmártásból is kértem volna! Örülök, hogy végre megvan a megoldás a túró problémádra!))

Flóra írta...

Nagyon guszta lett!

Vikvi írta...

Nagyon jó ötlet:) Én is készítettem a héten gombócot, de most elindítottad a fantáziámat, jó lenne egy kis túrógombóc :)

Bors and Pepper írta...

Tea oldalán is pont ma láttam hasonlót, úgyhogy most már tényleg ki kellene próbálnom, föleg, hogy itt is túróhiány van :)

Csiperke írta...

Zseniális ötlet! van itthon egy rakás kefír, már tudom is mi lesz belőle...:))

Loveforfood írta...

Thanks for sharing all the yummy food

Ciciri írta...

Túrógombóc nyami :-)

Kérlek nézz be hozzám szeretnélek megajándékozni.

Éva írta...

Nagyon guszta, valóban olyan mintha túróból lenne. Még eddig nem hallottam , de kipróbálom biztos nagyon finom!

trollanyu írta...

hankka, köszi, nagyon finom, ízleni fog:)

Gabriella, igen, meglepően egyszerű és nagyon finom:)

Ildi, ha nagyon ennél valamit, akkor jár az agyad:) De ezt nem én találtam ki, bárcsak lennének ilyen jó önnálló ötleteim:)

Tündi, meglátod, sikere lesz és nagyon egyszerű:)

Lilla, köszi, próbáld ki:)

Tea, na jó nálam is a tejfölös a király:)

Flóra, köszi:)

Vikvi, köszi, az nagyon fontos, a fantázia:)

Judit, nekünk már nagyon hiányzott a túró:)

Csiperke, a legközelebbit én is kefírből készítem majd:)

Loveforfood, you are welcome:)

Ciciri, köszönöm, majd megyek hozzád:)

Éva, igen és az íze is olyan:)

Katucikonyha, írta...

De jó, mindent meg tudsz oldani!

Katucikonyha, írta...

De jó, mindent meg tudsz oldani!

Barbi írta...

Örülök, hogy egy ilyen ötlettel túrót varázsoltál az asztalra, tudom milyen szívfájdalmad ennek hiánya! :)
Nagyon guszta lett, én is szeretem, de sosem készítettem még. :)

Roza írta...

Nagyon ügyes voltál!:) A napokban említetted, hogy sajnos Nálatok nem kapható túró...:( De ezt nagyon jól megoldottad!:)

duende írta...

Kedves Trollanyu, örülök, hogy sikere volt és ízlett a családnak! :)

Zsuzsanna írta...

"Mégis gombóc" - így hívta Anyukám. Mert nem kell kifőzni és mégis: gombóc. Fél literből szoktam csinálni, az elején, még hidegen belekeverek egy egész tojást is, kézi habverővel keverem felforrásig. Laktatóbb és állóképesebb lesz tőle. Sok finomságot látok Nálad!

Petra írta...

Király. Ez nem is kérdés. :)

wanna írta...

Jó ötlet, itt van túró és én még sosem készítettem túrógombócot,pedig szeretem, nem nevetséges? :)
Gratulálok! Kreativitással sok minden megoldható!

María írta...

Régen én is készítettem így túrógombócot, de mostanában nem. Pedig azt is megette Apa. Mostanában elég ritkán van túrógombóc, akkor inkább túróból készítem. Én meg sem kóstolom általában, vagy csak 1-2 falatot, de a család szereti.

María írta...

Jaj, a lényeg lemaradt! A cukros dióba forgatás, hát az nagyon tetszik, olyat még nem csináltam, de kipróbálom, és majd figyelem az arcokat, hogy meg fognak lepődni :)!!

Kati írta...

De jó ötlet:)

Gerdi írta...

Hogy mik vannak! Ezt én sem hagyhatom ki. Szuper!

Panna írta...

Én meg mindig csak akarok túrógombócot készíteni. Csak elfelejtek túrót venni, na akkor majd így kipróbálom :)

Illéskrisz Konyhája írta...

Milyen furfangos recept! Még nem is hallottam róla. Tök jó, ki fogom próbálni! Finom lehet!

Seafalcon írta...

Látom milyen népszerű, és nem érdemtelenül! Az asszony orra alá fogom dugni a receptet, mert ez kell nekem!!!

trollanyu írta...

Köszönöm:) Tényleg érdemes kipróbálni, finom, egyszerű és hát olcsóbb is, mint a túró, ha már takarékoskodunk is:)

csipike írta...

Örülök hogy sikerült megoldanod a túró problémát és ezután lesz túród ;-)
Régen Nagyi az aludtejet gézbe tette egy szűrőbe és mire kicsöpögött valami hasonló lett mint a túró, igaz az házi tejből készült. Meg ecetes megoldással is lehet, majd utánajárok és megírom ;-)

mellissina2 írta...

Jókat készítesz nagyon!!!

Vicuska írta...

Bátran mondhatom- ez zseniális!

tücsi írta...

Valamikor régen a gyerekeim kiskorában, tényleg aludttejjel készítettük a barátnőmmel a túrógombócot. De mióta nem lehet aludttejet varázsolni,eszembe nem jutott volna. És főleg, hogy joghurttal lehet helyettesíteni?!?! Milyen okos vagy?? Pedig az én Horváth Ilonám is rongyosra van nézve. Köszönöm!!!!Amúgy is régen jártam nálad, a rosszalkodó gépem miatt.:((