TROLL A KONYHÁMBAN

TROLL A KONYHÁMBAN
Magyar és nemzetközi konyha és a mindennapjaink Norvégiában.

2012. február 4., szombat

Zöldséges krémsajtos lasagne


Olvastam, hogy most otthon is igazi tél van, kemény fagyokkal, bizony itt is nagy a zimankó, reggel -22 fok volt, és napközben is marad a -15. Nem tudom hogy lesz ebből síelés, arcunkra fagy a mosoly:), viszont talán nemsokára lehet jéghorgászni a tengeren, amit nagyon várunk.

Ki ne szeretné a lasagnet? Persze ilyenek is biztos vannak, nálunk mindenki szereti, de most valami újat szerettem volna, nem a hagyományosat. Igazából nem terveztem, csak körülnéztem, mi van otthon és így készült el. Nagyon finom krémes lett, mindenki odavolt érte kivétel nélkül. Na jó, hús is van benne, a népszerűsége ennek is köszönhető, de hús nélkül is tökéletes.

Hozzávalók:
kb. 25 dkg lasagne tészta
50 dkg darált hús (nálam csirke)
3 gerezd fokhagyma
20 dkg sós krémsajt
1 fej hagyma
1 cs. fagyasztott zöldségkeverék (brokkoli, karfiol, répa)
1 doboz kukorica konzerv
1 liter tejből készült besamel mártás (nem túl sűrű)
só, bors
20-25 dkg reszelt sajt

Először egy fej hagymát apróra vágtam és megfonnyasztottam, majd erre tettem a darált húst, sóztam,, borsoztam, beletettem a zúzott fokhagymát és lepirítottam, majd amikor kész volt, hozzákevertem a krémsajtot. A zöldségeket kiengedés nélkül egy kis vajon megpároltam, majd egy krumplinyomóval öszetörtem, de nem úgy, mint egy pürét, csak egy kicsit. A kukoricát leszűrtem és félretettem. 1 liter tejből besamel mártást készítettem, de nem túl sűrűt, a sajtot lereszeltem. Egy tepsit kivajaztam, majd egy kis besamel mártást tettem bele, erre jött egy réteg lasagne tészta, újra besamel, a brokkolis keveréket elosztottam rajta, újra egy kis besamel, erre megint egy sor tészta, utána besamel, erre a krémsajtos hús, tészta, besamel, kukorica, besamel, tészta, besamel és végül a sajtot elosztottam a tetején. Persze tetszés szerint lehet rétegezni, akár több rétegben is. 180 fokos sütőben addig sütöttem, amíg a sajt szépen megpirult a tetején, ezalatt a tészta is megpuhult a besamel mástásban. Forrón nehéz szeletelni, várni kell egy kicsit, amíg hűl. Biztos, hogy fogok még ilyet készíteni, a variációk száma végtelen:)


Most egy filmet szeretnék ajánlani nektek, nem új film, de nem lehet kihagyni, ha még nem láttátok. Gran Torino a címe, Clint Eastwood írta és rendezte, valamint ő a főszereplő is. Már sokszor láttam a filmet, eddig még egyszer sem bírtam ki pityergés nélkül. Nem egy túl vidám film, de nekem a kedvenc filmjeim egyike, ha van rá módotok, nézzétek meg.

29 megjegyzés:

Nelli írta...

Nálunk is cudar idő van.De most van itt az ideje.Mikor mentek sielni?A jéghorgászat is biztos izgalmas lehet!:)
De jó ötlet a krémsajtos lasange!:)
A besamel mártás én is ilyen sok tejből és nem sűrűre készítem.

tücsi írta...

Nagyon klasszul néz ki a lasangned,nálunk mindenki imádja.:))

wanna írta...

Csodás! Nálunk is mindenki szereti a lasagnét, és ha láttad a blogomon én csak és kizárólag zöldségeset készítek, ez a sláger!
Itt is tényleg baromi hideg van, nekünk szerencsénk volt a múlt héten a síeléssel, csodás idő volt!
off
Nemrég néztük meg újra a "Gran Torinót", a film is tetszik!

trollanyu írta...

Nelli, Hát abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy csak ki kell sétálni a házból 200 métert és már lehet is síelni, a gyerekek minden nap síelnek. Ez nem a felvonós síelés, de az is 10 percre van innen. A jéghorgászat nagyon szuper, idén még nem lehetett, talán majd most:)

Tücsi, Köszi, nálunk is:)

Wanna, én is beérném a zöldségessel,szerintem az tökéletes, de a férfiak miatt húst is teszek bele:) Itt tényleg minden nap lehet síelni, de eddig itt sem volt ilyen hideg.A gyerekek az iskolában is síelnek többször hetente, meg jégkori pálya is van, nagyon élvezik. A Gran Torino tényleg kihagyhatatlan:)

MrsSame írta...

Nagyon guszta...muszáj lesz elkészítenem. :)

Chef Viki írta...

200 m és ott a sípálya? Ezt nevezem :-))) Meg tengeri jéghorgászat! Anyám!!! No most mi is rendesen behavaztunk, nálunk olyan 20 cm körül jár, és szünet nélkül esik.

A lasagne észbontóan sikerült :-))

Tündi írta...

Itt is hideg van, de most épp nem vészesen. "csak" -8 at mutat a kinti hőmérő. Hó csak annyi van ami a múlt hét elején esettből maradt, szóval, kérem aki nincs kibékülve a neki jutott időjárással, ajánlom Landshut városát :D
Ez a lasagne igazán az én kedvemre való!! Szoktam nem régen csináltam hasonlót, csak penne tésztával volt lerakva a darált hús és zöldség. Ezt is ki fogom próbálni, nagyon guszta és bizonyára nagyon finom is ;)

Adél (Afraa) írta...

Képzeld, még itt a napfényes Spanyolországban is cidri van, erős, jeges széllel és alig 2-3 fokkal. Vacc!
Viszont ez a lasagne...nagyon is megmelengeti a szívemet, csupa finomsággal van tele :) Mentve :)

iri írta...

Nagyon jol nez ki , majd ha az unokaimhoz megyek ezt is kiprobalom, mert a nagyobbik fiamnal meno ez, pedig en is nagyon szeretem.
Ma egy kicsit enyhult az ido nalunk, 0 fok lett.

Barbi írta...

Micsoda krémes, lágy finomság, pedig nem is süti!! Nálunk semmi hó, csak jeges hideg szél!! :)

Gabriella írta...

Hú, nagyon ínycsiklandozóak a fotóid! Csupa krémes, husi, zöldségek... nyam-nyam! :)

Ha már mindenki adott időjárás-jelentést, akkor Én sem maradok ki: Kelet-Magyarországon szakad a hó, ráadásul fúj a szél, így mindenfelé kavarja a havat. Most nappal -10 fok, éjszaka -20 körül. :(

Gerdi írta...

Futottam Nálad egy kört, mert bizony lemaradtam erről-arról, és van csodálni való:-)
A zöldséges lazagne nagyon tetszik, ha készítek, hasonló lesz. Mert mi tagadás, még soha nem csináltam, pedig szeretjük...

Éva írta...

Nagyon guszta ! Biztos mondtam már vagy nem? Nekem még ez az étel hiányzik a névsoromból mert még nem csináltam. A lányaim is szokták emlegetni hogy finom , de valahogy még nem került rá sor hogy elkészítsem, pedig nagyon finom lehet!

Kispiros írta...

Húú, nagyon guszta a lasagne, gyönyörű tavaszi színei vannak.

Juci írta...

Így kukoricásan még nem készítettem, nagyon guszta, biztos finom volt!

Javas Zsuzsa írta...

Nálunk is nagyon hideg van, jeges széllel, de a hó csak kb egy fél órája kezdett esni.

Nagy kedvencünk a lasagne, ki fogom így is próbálni!

Emi írta...

Jövő héten nálunk is lesz lasagne, még nem tudom mivel töltve. Ez a variáció nagyon tetszik, a kukoricát meg imádjuk, úgyhogy...
És akkor időjárásjelentés Angliából is:) Jelenleg 1 fok van, enyhén szállingózik a hó, de eddig nem állt meg. Talán most meg fog, nagyon azt emlegetik, hogy jön a tél:)

Csilla írta...

Ez nagyon szép színes, réteges, guszta..., nagyon finom lehet. :)

Csilla írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Katalin írta...

Finom lehetett a sokféle zöldséggel, és nagyon guszta.
Nálunk is nagyon hideg lett, ennyi mínusz szerencsére nincs. És ma kezdett igazán havazni, de itt a városban hamar csúnya lesz a hó :(

mellissina2 írta...

Finomat főztél megint!
Itt hatalmas hó esett,szinte egész nap.

trollanyu írta...

Mrs Same, örülök, ha kipróbálod:)

Viki, Hát legalább ennyi jó nekünk is jusson:)

Tündi, én már nem költözöm sehova, egy darabig:)

Adél, a 2-3 fokkal még mindig te vezetsz:)

Iri, remélem ízleni fog, ha kipróbáljátok:)

Barbi, lehet, hogy a hó már hozzátok is megérkezett mostanra:)

Gabriella, köszi:) Akkor ti sem izzadtok:)

Gerdi, köszi:) Hát itt az ideje, a gyerekid imádni fogják:)

Éva,kerítsrá sort, mert nagyon finom:)

Kispiros, legalább a színek emlékeztetnek a tavaszra:)

Juci, finom volt:)

Zsuzsa, remélem ízleni fog, ha elkészíted:)

Emi, akármivel is töltöd, biztos finom lesz:) Úgy látszik egész Európába megérkezett a jégkorszak:)

Csilla, köszi:)

Katalin, Oslóban dolgozom, ottsem túl szép látvány:)

Mellissina,köszi:) Ahogy hallottam még fog is:)

Elisabeth írta...

Nagyon, de nagyon finom, és különleges kreativ lasagna-t készitettél. Gyönyörü aranyszinü a teteje, ami fontos! Imádom a zöldségeket is benne. Hát ezt nagyon megkivántam most, és szivesen én is szeretném igy elkésziteni!
Amint láttad a fotókon, nálunk itt Floridában pláne most, nagyon kellemes idők vannak. Nem hiányzik a nagy hó viharok, és a rettenetes hideg idők!

marisz57 írta...

Lasagnát még nem készítettem, de ezt a zöldséges változatot meg fogom próbálni, nayon guszta!
Ma vasárnap reggel nálunk szikrázó napsütés ragyogja be a fél méteres hóval borított tájat, gyönyörű látvány!
Kedvem lenne kint kóborolni, de főznöm kell, indulok is.

Lilla írta...

Azt hiszem nekem is el kell készítenem. Minden van benne amit nagyon szeretek. Szuper!

trollanyu írta...

Elisabeth, köszönöm:) "Irígykedtem" is a képek láttán, szívesen költöznék oda, a hosszó tél nem nekem való.

Marisz, köszi:) Azért ebéd után kóborolj egyet:)

Lilla, köszi:) Próbáld ki:)

Hoffmann Erika írta...

Nagyon gusztán néz ki, biztosan ki fogom próbálni a héten. Talán húsmentes változatban:) Tetszik!Itt nálunk Dublinban szerencsére nincs hó, de az eső nme kerül el télen sem :(

Panna írta...

Nyámi, tényleg minden van benne, ami finom ;)

Verus írta...

Csudajól néz ki, azt hiszem ez lesz a következő recept, amit kipróbálok :-)