TROLL A KONYHÁMBAN

TROLL A KONYHÁMBAN
Magyar és nemzetközi konyha és a mindennapjaink Norvégiában.

2012. március 13., kedd

Joghurtos ropi


A fiúknak akartam valami sós rágcsát a szombati mozizáshoz, eszembe jutott a Lillánál látott joghurtos ropi, gyorsan el is készítettem. Persze ezt is megvariáltam kicsit a lisztekkel, és érdemes dupla adagot készíteni, főleg, ha nagy a család vagy vendégek jönnek.

Hozzávalók nálam:
10 dkg teljeskiőrlésű tönkölyliszt
5 dkg fehér liszt
5 dkg zabliszt
1,5 dl joghurt
2 kk. só
A tetejére szezámmag és lenmag, pici reszelt sajt.

A hozzávalókat összegyúrtam, egy részéből hengereket formáztam és ropinak vágtam fel, a többit kinyújtottam és rombusz alakúra vágtam. A tetejüket szezámmaggal, lenmaggal és némelyiket még sajttal is megszórtam. Sütőpapíros tepsire rakosgattam őket és 180 fokos sütőben 10-15 perc alatt készre sütöttem. A ropiknak keveseb idő kellett, mint a rombuszoknak. Amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogyott, finom, egészséges kis rágcsálnivaló, mindenkinek ajánlom.


24 megjegyzés:

Évi írta...

Ezek igazán jól néznek ki. Nekem főleg a hosszúkás tetszik. :)

Petra írta...

Nagyon klasszak. Ez már az emelt mennyiség, vagy ezt duplázzam?

Babette írta...

Jön a hosszú hétvége, én is megpróbálom!Nagyon klassz!

Márti írta...

Nálunk is nagy kedvenc a sós rágcsálnivaló! nagyon jó ez a recept, és mint látom, roppant egyszerű.

Kriszta írta...

Nagyon jól néz ki!

krinsz írta...

Nagyon formásak:) Hasonlót sütöttem, de abban van vaj, szerintem kipróbálom ezt a vaj nélküli verziót.

Zsuzsa írta...

Pékséget kéne nyitnod, hihetetlen miket sütsz!

Lilla írta...

Trollanyu, örülök, hogy ízlett! Nálunk pénteken ismét elkészül, mert nagy siker volt. A joghurt az 1.5 dl, és nem dkg nálad is ugye??? Amugy tényleg legalább duplája kell ennek a mennyiségnek, mert igencsak eteti magát...:)

trollanyu írta...

Évi, köszi, nekem is, csak elfogyott a türelmem:)

Petra, ez az eredeti mennyiség, de tényleg gyorsan fogy, érdemes egyből duplázni:)

Babette, ja igen otthon ünnep lesz:) Remélem ízleni fog:)

Márti, ez tényleg percek alatt meg van. Csak a formázás lassabb, ha ropinak készíted:)

Kriszta, köszi:)

Krinsz, igen, a legtöbbben van vaj, ez talán lightosabb:)

Zsuzsa, jó lenne:) Kedves vagy:)

trollanyu írta...

Lilla, köszi, hogy szóltál, dl nálam is, csak elírtam. Mindjárt javítom:) Nálunk is fog még készülni, mert 1 kg görög joghurtot vettem, akciósan:)

Éva írta...

Nagyon guszták! Biztosan hamar elfogyott mert ezeket a rudacskákat csak egymás után kapkodja be az ember!

Panna írta...

A héten fogom én is megsütni :D Guszták lettek a Tieid is :D

hankka írta...

Nagyon jól néz ki! Nem is csoda, hogy hamar elfogyott, annyira étvágygerjesztő! :)

Kiss Gabi írta...

Jónak látszik :) Ezt megcsinálom én is, tehát: mentve! :)

Roza írta...

Nagyon jól néz ki:) Én is mentem magamnak:)

Juci konyhája (Juci "foltjai") írta...

Milyen jó lehet nálatok lakni:D A Te konyhádban mindig kisül valami finomság.

Illéskrisz Konyhája írta...

Azok vékony ropogós rudacskák...Hm...kár, hogy nincs itt előttem pár pálcika. Jó lenne a kávéhoz, most főzöm...:o) És megint a jól bevált teljeskiőrlésű liszt...:o) Fincsi lehet!

Vicuska írta...

A recept jól hangzik!!!

trollanyu írta...

Éva, ez így van, de ennél legalább nem volt olyan bűntudatom:) Igaz a nagyrészét a fiúk ették meg.

Panna, köszi:) Biztos, hogy ízleni fog nektek is:)

Hankka, köszi szépen:)

Gabi, örülök, hogy tetszik:)

Roza, köszi:)

Juci, nem panaszkodnak:)

Kriszti, igen, a ropi alakúak finomabbak:)

Vicuska, köszi:)

marisz57 írta...

Hű, de ki kéne próbálni!

Gerdi írta...

Nagyon jól néznek ki a rudacskák is, meg a rombuszok is. Én is szemet vetettem rá Lillánál:-)

tücsi írta...

Nagyon guszta mindegyik. Jó kis türelem kell a rudakhoz, de biztos megéri.A gyerekeknek jól jönne:))

Vikvi írta...

Pont ilyen finomság kell nekünk a hétvégén. Már be is terveztem :)

baratella írta...

Tetszenek a joghurtos receptjeid-ételeid.Egészen ráállok ilyen ételek készítésére, csak egészségesen!